anunt Decanat Facultatea de Drept

Procedură internă
privind desfășurarea evaluărilor aferente planului de învățământ

Respectând procedura cadru a Universității „Lucian Blaga” din Sibiu, propunem următoarele măsuri pentru desfășurarea în bune condiții a sesiunii de examene aferente planului de învățământ pentru programele de licență și masterat ale Facultății de Drept din cadrul Departamentului pentru Învățământ la Distanță și Frecvență Redusă.

I. Structura anului universitar

Datorită situației epidemiologice naționale calendarul a fost modificat și aprobat după cum urmează:
  a. examene/colocvii/verificări la anii neterminali sem. II: 15.06.2020-05.07.2020
  b. restante/măriri de notă la anii neterminali sem. II: 20.07.2020-26.07.2020
  c. examene/colocvii/verificări la anii terminali sem. II: 01.06.2020-14.06.2020
  d. restanțe/reexaminări la anii terminali: 15.06.2020-05.07.2020

II. Examenul de Disertație

Calendar examinare:
a. Înscriere examen disertație: 22.06.2020-05.07.2020
b. Proba unică – Susținerea lucrării de disertație: 15-16.07.2020

III. Măsuri cu privire la examene/colocvii/verificări a. Desfășurarea examenelor

a. Sesiunea de examene/restanțe/reexaminări aferentă semestrului II al anului universitar 2019/2020 se va susține online, pe Platforma Google Classroom.
b. Formarea claselor de sesiune pentru fiecare disciplină din planul de învățământ  este în stricta coordonare a responsabilului de Program și a secretariatului, astfel vor fi create clase de sesiune și vor fi invitați la participare atât cadrul didactic coordonator al disciplinei (obligatoriu prin folosirea adresei instituționale de ULBS) cât și masteranzii repartizați conform structurii din UMS (obligatoriu prin folosirea adresei de email declarata pe propria răspundere  - adresa instituțională de ULBS sau în subsidiar adresă de gmail).
c. Pentru participare în clasele de sesiune de reexaminări sau refaceri de credite, masteranzii trebuie să depună o cerere în acest sens la secretariat (drept@ulbsibiu.ro) și să plătească on-line taxa aferentă examenului. În urma aprobării cererii, masterandul va fi invitat în clasa de examinare aferentă reexaminării sau refacerii de credit.
d. Pentru verificarea identității studenților examinați, coordonatorii de disciplină pot solicita prezentarea unui act de identitate (carte de identitate, carnet de student, legitimația de student, etc.) printr-o interacțiune video cu studenții examinați.

IV. Recomandări
Masteranzilor le recomandăm ca în cel mai scurt timp posibil să trimită o cerere de activare/înregistrare a contului instituțional ULBS la adresa https://myaccount.ulbsibiu.ro/.
V. Organizare Examen de Disertație

Examenul de disertație
a.  În perioada de înscriere absolvenții completează formularul electronic de înscriere de pe site-ul facultății, cu datele solicitate.
b. Actele care vor fi inserate în formularul de înscriere la examenul de disertație sunt următoarele:
- Carte de identitate – format lizivil jpg. sau pdf.
- Lucrarea de disertație - în format pdf. Lucrarea va fi semnată olograf pe fiecare pagina. Semnarea se poate face electronic, în format pdf sau word prin inserarea pozei cu semnătura.
- Declaraţia pentru conformitate asupra originalităţii operei ştiinţifice – model postat online - se va completa, semna și atașa (format lizibil jpg. sau pdf.)
c.  Cele 2 fotografii necesare pentru eliberarea diplomei de disertație se vor aduce la secretariat, în momentul ridicării adeverinței de absolvire, dar nu mai târziu de 1 octombrie 2020.
d. Proba unică - Susținerea lucrării de disertație
- Proba se va desfășura on-line pe Platforma Classroom și Meet pe subcomisii;
-  Link-urile de video-susținere și programul de desfășurare al probei se vor posta pe site-ul Facultății de Drept;
   - Susținerea examenului de susținere a lucrării va fi înregistrat audio și video
  -  Absolvenții au obligația ca la momentul conectării, anterior începerii examenului să aibă camera deschisă și microfonul pornit. Absolvenții trebuie să se legitimeze prin prezentarea în fața camerei a legitimației/carnetului de student și a actului de identitate și prin scrierea cuvântului PREZENT în spațiul destinat chat-ului. Secretarul comisiei va posta, pe canalul de mesagerie asociat evenimentului, mesajul: „Această întâlnire va fi înregistrată audio și video, împreună cu scriptul integral al schimbului de mesaje din canalul de chat, conform cu prevederile legale. Înregistrările vor fi salvate în directorul Drive asociat contului Google al departamentului și vor fi păstrate 3 ani calendaristici, timp care curge de la momentul salvării acestora”. Fiecare student, după citirea mesajului, va scrie în spațiul destinat chat-ului: DE ACORD. În cazul în care studentul nu este de acord cu condițiile prezentate, este exclus din examen, iar în procesul verbal se va consemna acest lucru.
- Rezultatele deliberărilor comisiei asupra susținerii lucrării se vor publica pe site-ul FD în 24 de ore de la finalizarea probei.